Middag hos vem?

Middag hos vem?

måndag 7 mars 2011

Klart ni vågar!

Skulle ni vilja prova något nytt? Ensam eller tillsammans med din partner eller kanske en vän?
Nu är det nog inte riktigt så spännande som det låter utan tanken är så här....

Du anmäler dig, själv eller tillsammans med någon annan. Du/ni väljer 2 datum. Ett datum då ni är middagsvärdar och ett datum då ni blir middagsgäster.

Följande kommer att hända.
Då ni är gäster får ni information dagen innan om vart ni ska på middag. Ni blir bjudna på en 3 rätters med tillhörande dryck.
Middagen intas mellan 18.30 och 22.00.
Efter middagen ger ni mig ert omdöme som grundas på maten och värdskapet. Poäng mellan 1-10.  Ni bifogar också minst ett foto ifrån kvällen. Alla deltagare gör sin egen bedömning.

När ni är värdar får ni inte veta vilka som kommer men ni kommer att få reda på eventuella allergier som dina gäster kan tänkas ha.
Ni blir max 6 personer. Hur mycket middagen får kosta väljer ni själva men, inget fusk, allt ska vara hemlagat.

Vad tror ni? Låter det kul? Törs ni?

Min förhoppning är att vi är många som vågar ta chansen/risken att umgås en kväll med nya bekantingar, bekantas bekanta och kanske att det står en bekant på trappan också!

Jag kommer att göra mitt yttersta för att få till en massa roliga middagsbjudningar så kom igen nu och anmäl er!
Kostnad för det hela är 100:- per person. (Återbetalas ej.)
Det hela kommer att avslutas med en gemensam festkväll med samtliga deltagare.
Har ni bekanta som ni tror skulle tycka att det var kul så tipsa gärna!

Vi börjar här med att kolla om det finns några modiga så återkommer jag med datum men jag tycker vi börjar i April. Vad tror ni? Lämna en kommentar så jag vet vad ni tycker.

Kram Lotta

.

13 kommentarer:

  1. Åh, vilken kul idé! Lite halvåttahosmig 2.O
    Hade gärna anmält maken och mig om vi inte hade haft så små barn. Vi har så svårt med barnvakter.

    SvaraRadera
  2. Men Mia, anmäl dig själv eller tillsammans med en kompis så har du ju barnvakten fixad. Jag skulle gärna komma på middag hos dig! Tror det skulle bli en upplevelse och en massa gott vin kanske. :-)

    SvaraRadera
  3. Det här tycker jag om! Vi är på! Madelene Månsson

    SvaraRadera
  4. Mia, ska du och jag teama. Jag tror vi skulle kunna ha ihjäl en hel massa personer...
    //Pernilla

    SvaraRadera
  5. Vi är bortresta första veckan i april, men sedan går det bra. Vill du att jag ska tipsa i byn om eventet på min sida? Madelene M

    SvaraRadera
  6. Madde! Ja gör det! Tänk att jag misstänkte att du skulle hänga på. Skit kul tycker jag.
    Lotta :-)

    SvaraRadera
  7. Pernilla och Mia! Vilket team ni skulle bli! Toppen, anmäl er nu...
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Kul grej L8!
    //Helen

    SvaraRadera
  9. Jaaa vad skoj.. jag vill ocksa vara med :)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  10. Vilken kul idé, klart att vi är på:-)
    Kram Anita

    SvaraRadera
  11. Jätte rolig ide, det är ju just det där med barnvakt... Ska göra allt för att få kunna bjuda på lite festligheter On rudstigen

    SvaraRadera
  12. Hej, är det ett absolut krav att man bor i Pershagen för att delta i detta fantastiska evenemang? Adam /Tensta

    SvaraRadera
  13. Hej Adam! Nej det är inget krav att man är Pershagenbo däremot är tanken att man ska vara bekant till någon som deltar men vad tusan, Tensta låter ju exotiskt, vi kanske kan ha avslutnings festen hos dig?
    /Lotta

    SvaraRadera